Dárek k nákupu nad 2700 Kč / DOPRAVA ZDARMA NAD 1900 Kč

Všeobecné obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

1.1

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti společnosti Sola Switzerland EU s.r.o. se sídlem Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, IČO: 46 232 184, DIČ: 2023288905, IČ DPH: SK2023288905, zapsané v Obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, Oddíl: Sro, Vložka č.: 29318/N (dále jen „Prodávající“ nebo „Sola“) a našich zákazníků, které vyplývají z kupní smlouvy uzavřené mezi společností Sola jako prodávajícím a zároveň provozovatelem e-shopu a zákazníkem jako kupujícím prostřednictvím internetu, a jejichž předmětem je nákup zboží přes e-shop umístěný na internetové stránce www.solapoint.cz Prostřednictvím tohoto portálu má třetí osoba (dále jen „kupující“) možnost prohlížet si zboží na stránce e-shopu. Současně za podmínek určených těmito VOP a za předpokladu akceptace objednávky/návrhu kupní smlouvy prodávajícím, má tato osoba jako kupující možnost zakoupit vybraný zboží.

1.2

Adresa elektronické pošty prodávajícího: solapoint@solapoint.cz. Telefonní číslo prodávajícího: +421 (0)37 285 14 14. Provozní doba call centra a reklamačního střediska prodávajícího: běžné pracovní dny pondělí až pátek od 8:00 do 16:30 hod., mimo dní pracovního klidu a svátků. Tyto údaje mohou být kdykoliv změněny nebo aktualizovány na www.solapoint.cz.

1.3

Tyto VOP upravují právní vztahy mezi společností Sola Switzerland EU s.r.o. jako prodávajícím a spotřebitelem, který v souladu a postupem podle VOP projeví zájem o koupi zboží na internetové stránce www.solapoint.cz. Tyto právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím vznikající při koupi, dodávce zboží a reklamaci vad zboží se v závislosti na jejich obsahu a účastnících kupní smlouvy přiměřeně řídí ustanoveními příslušných právních předpisů Slovenské republiky, zejména Občanského zákoníku SR a Obchodního zákoníku SR. Vzájemné vztahy prodávajícího a spotřebitele se řídí i reklamačním řádem pro internetový obchod www.solapoint.cz (dále jen „Reklamační řád“) uvedeným v bodě 5 VOP.

1.4

Kupní smlouvou se rozumí smlouva mezi prodávajícím a spotřebitelem, jejímž předmětem je koupě zboží prezentovaného na www.solapoint.cz, uzavřená podle článku 2. a násl. VOP.

1.5

Ustanovení VOP a zákona upravující práva spotřebitele se nevztahují na kupujícího, který není spotřebitel podle zákona č. 108/2024 Z.z. nebo zákona č. 250/2007 Z.z. nebo který nakupuje zboží za účelem podnikání a ne za účelem osobní spotřeby, a na kupujícího, kterému byl přiznán status „VELKOOBCHOD“. Této osobě nenáleží práva spotřebitele podle platných právních předpisů. Odpovědnost za vady zboží a vzájemné vztahy prodávajícího a kupujícího, který není spotřebitel, se v tomto případě řídí ustanoveními Obchodního zákoníku Slovenské republiky.

1.6

Údaje o prezentovaném zboží na nákupním portálu (zejména cena a velikost zásoby) nejsou prodávajícím online aktualizovány v každém okamžiku. Tyto údaje ohledně zboží nemusí být na nákupním portálu vždy správné a úplné ve srovnání se skutečným stavem. Zboží prodávané přes e-shop je vždy limitováno aktuálními skladovými zásobami prodávajícího a doobjednávání a/nebo dodávání zboží po jeho vyprodání není možné. V určitých případech prodávající nebude schopen dodat výrobky nebo rovnocenné výrobky v čase a množství, které jsou rozumné vzhledem k výrobku a ceně, zejména pokud nastal mimořádný případ podle čl. 2.15 VOP. O každé takové mimořádné skutečnosti nemožnosti dodání zboží bude vždy kupující informován vhodným způsobem a v případě uzavřené smlouvy má každá ze stran právo od smlouvy odstoupit.

2. Objednávání zboží / kupní smlouva / úkony pro uzavření smlouvy

2.1

Koupě zboží se realizuje formou vystavení a odeslání objednávky kupujícím na e-shopu prodávajícího, přičemž objednávka kupujícího musí být odsouhlasena prodávajícím v souladu s VOP, jinak smluvní vztah nevznikne. Pokud je objednávka odsouhlasena prodávajícím postupem podle VOP, prodávající dodá objednané zboží v dodací lhůtě podle čl. 4.1 VOP. Před odesláním objednávky kupujícím jsou na e-shopu a ve VOP kupujícímu oznamovány a poskytovány informace podle zvláštních předpisů, zejména podle § 3, 5 zákona č. 108/2024 Z.z. a zákona č. 102/2014 Z.z.. Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že byl seznámen s tím, že s podáním objednávky a součástí objednávky je povinnost zaplatit cenu objednaného zboží.

2.2

Pro možnost aktivního nakupování na e-shopu, případně pro účast na reklamních a soutěžních aktivitách prodávajícího, je nezbytné, aby se kupující zaregistroval na www.solapoint.cz v registrační části portálu. Registraci kupujícího je možné provést před výběrem zboží nebo v průběhu jeho výběru. Osoba vyplňující registrační formulář je povinna vyplnit údaje podle požadovaných polí registračního formuláře. Vyplněním registračního formuláře současně kupující prohlašuje, že byl seznámen se zpracováním svých osobních údajů podle čl. 7 a násl. těchto VOP. Tyto údaje je kupující povinen v případě jejich změny bezodkladně aktualizovat na portálu při zasílání objednávky, neboť jejich správnost, pravdivost a aktuálnost má vliv na dodání zboží kupujícímu. Povinná pole registračního formuláře jsou označena znakem „*“. Kupující je povinen uvést správné, úplné a pravdivé údaje. Nesplnění uvedených povinností kupujícím je vykládáno v neprospěch kupujícího. Úspěšný proces registrace je ukončen přidělením přístupového jména a hesla, přičemž tyto údaje budou kupujícímu zaslány zvláštním e-mailem. Kupující je povinen uschovat přístupové jméno a heslo generované v registračním procesu na bezpečném místě a ochraňovat tak, aby nemohlo dojít k jeho zneužití.

2.3

Kupující si zboží prohlíží a vybírá podle kategorií uvedených v menu zboží nebo kliknutím na zobrazené zboží. U zboží si kupující vybere údaje podle zveřejněných objednávacích informací a kliknutím na tlačítko „Přidat do košíku“ zboží přidá do své objednávky.

2.4

Proces tvorby a vystavení objednávky kupujícího sestává z 5 kroků:

a) výběr zboží a kliknutí na tlačítko „Přidat do košíku“
b) zobrazení obsahu košíku kliknutím na tlačítko s ikonou košíku a následně je možnost použít slevový kód a kliknout na „Přejít do pokladny“
c) poskytnutí adresy na doručení a kliknutí na „Přejít na položku Doručení a platba“
d) výběr způsobu doručení a platby a kliknutí na tlačítko „Přejít na shrnutí objednávky“
e) shrnutí údajů o objednávce, zaškrtnutí políčka „Seznamte se s VOP“ a kliknutí na tlačítko „Závazná objednávka s povinností platby“.

2.5

V každém z těchto kroků postupuje kupující podle navigačních instrukcí. Kupující je povinen uvést úplné, pravdivé a správné údaje nezbytné pro správné doručení zboží. Kupující je povinen zkontrolovat správnost vybraných dat a údajů v procesu objednávání zboží před jejich definitivním odesláním prodávajícímu.

2.6

Výslovně se vylučuje aplikace jakýchkoliv jiných podmínek kupujícího uvedených v objednávce, jiném dokumentu, zprávě nebo v e-mailu kupujícího, které by byly v rozporu s těmito VOP.

2.7

Objednávka kupujícího se považuje za odeslanou, pokud bude doručena prodávajícímu a pokud bude obsahovat všechny požadované údaje – název objednávaného zboží, jeho množství, cenu, dodací a fakturační adresu, e-mailový a telefonický kontakt na kupujícího.

2.8

Před zasláním objednávky prodávajícímu je od kupujícího vždy vyžadováno, aby kupující odklikl a potvrdil, že se seznámil s platnými VOP prodávajícího. Proces vystavení a zaslání objednávky kupujícím není možné završit bez provedení tohoto úkonu. Každé objednávce je přiděleno evidenční číslo. Při komunikaci s prodávajícím a při úhradě uvádí kupující i číslo objednávky.

2.9

Kupující posílá prodávajícímu objednávku přes e-shop. Tato objednávka je návrhem kupujícího na uzavření kupní smlouvy za smluvních podmínek podle těchto VOP. Objednávka je určena pro prodávajícího na přijetí prodávajícím ve lhůtě 15 dní od jejího doručení prodávajícímu. Odesláním objednávky prodávajícímu přes nákupní portál projevuje kupující vůli být vázán svou objednávkou během uvedené lhůty, koupit a převzít vybrané zboží za kupní cenu a to v souladu s podmínkami VOP, za předpokladu její akceptace prodávajícím. Po doručení objednávky prodávající elektronicky bezodkladně potvrdí obdržení objednávky kupujícího. Prodávající má právo odmítnout objednávku kupujícího v případě poskytnutí nesprávných, neúplných nebo nepravdivých údajů, dodání nebo vydání zboží jiné osobě než kupujícímu, nedostupnosti zboží nebo z jiných důvodů.

2.10

Pokud nedojde k odmítnutí objednávky prodávajícím podle odst. 2.9, zašle prodávající bez zbytečného odkladu po zpracování objednávky na zadanou e-mailovou adresu kupujícího akceptaci objednávky, která obsahuje číslo objednávky, název a specifikaci zboží, údaj o ceně zboží a náklady na doručení (poštovné), způsob platby, údaje o místě, kde má být zboží dodáno, případně další informace. Doručením akceptačního e-mailu dochází k uzavření kupní smlouvy. Objednávka kupujícího bude zároveň archivována v sekci Objednávky, do které bude mít přístup pouze kupující po přihlášení.

Prodávající je na základě dohody stran a těchto VOP povinen akceptovanou objednávku splnit v lhůtě podle čl. 4.1 VOP. V tomto e-mailu o akceptaci objednávky jsou současně kupujícímu posílány zákonem vyžadované informace pro spotřebitele, Poučení spotřebitele o uplatnění práva odstoupit od smlouvy (PDF), formulář Odstoupení od smlouvy (PDF), případně odkaz v e-mailu na tyto informace a dokumenty. Aktivací tohoto odkazu v e-mailu se tyto informace a dokumenty kupujícímu zobrazí a kupující má právo si je i uložit.

2.11

Objednávku může kupující odvolat e-mailem doručeným prodávajícímu, pokud toto odvolání dojde prodávajícímu dříve, než prodávající vykoná akceptaci objednávky postupem podle VOP. Marným uplynutím lhůty na akceptaci objednávky prodávajícím se objednávka automaticky zruší. Objednávka se zrušuje i v jiných případech podle VOP.

2.12

Změna v objednávce/pod­mínkách: pokud prodávající nebude schopen akceptovat objednávku kupujícího v celém rozsahu (např. 1 z 4 položek nebude dostupná) nebo pokud navrhne její změnu nebo změnu podmínek dodání z jiných důvodů, kupující bude o této skutečnosti informován e-mailem nebo jiným vhodným způsobem. Současně bude požádán o vyjádření souhlasu resp. nesouhlasu se změnou. Kupující je povinen vyjádřit souhlas resp. nesouhlas ve lhůtě 2 dní ode dne oznámení navrhované změny. Po tuto dobu budou dostupné položky z objednávky kupujícího rezervovány pro kupujícího. Až akceptací prodávajícím navrhované změny v objednávce ze strany kupujícího vznikne mezi stranami smluvní vztah. Pokud kupující neodsouhlasí změnu v uvedené lhůtě uvedeným způsobem, objednávka kupujícího se marným uplynutím uvedené lhůty považuje za zrušenou v celém rozsahu a návrh prodávajícího na změnu za neakceptovaný kupujícím.

2.13

Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím je uzavřena akceptací objednávky kupujícího prodávajícím nebo akceptací změny objednávky navržené prodávajícím a provedené kupujícím. Z kupní smlouvy vznikne prodávajícímu povinnost předmět koupě kupujícímu předat a plnit povinnosti podle VOP. Kupujícímu vznikne z uzavřené smlouvy povinnost předmět koupě převzít, zaplatit za něj prodávajícímu dohodnutou cenu a plnit povinnosti podle smlouvy a VOP. Prodávající splní akceptovanou objednávku v lhůtě podle čl. 4.1 VOP.

2.14

Ve zvláštních případech a před odesláním akceptace si prodávající vyhrazuje právo vyžádat si od kupujícího dodání dalších potřebných podkladů, údajů, případně provést ověření správnosti osobních údajů, e-mailové adresy nebo telefonního čísla kupujícího. Prodávající je vždy oprávněn, v závislosti na charakteru objednávky kupujícího, požádat kupujícího o dodatečnou autorizaci objednávky nebo totožnosti kupujícího vhodným způsobem, jako například v písemné formě, e-mailem, SMS nebo telefonicky. Pokud kupující nevykoná dodatečnou autorizaci prodávajícím požadovaným způsobem a v prodávajícím požadované lhůtě, marným uplynutím této lhůty se objednávka (před její akceptací) nebo kupní smlouva (po akceptaci) zrušuje od začátku.

2.15

Pokud prodávající před nebo po uzavření smlouvy zjistí tiskovou, systémovou, lidskou, dodavatelskou nebo jinou chybu ohledně zboží, dostupnosti, množství nebo možností jeho dodání, jakož i v případě vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo pokud není schopen dodat zboží kupujícímu ve sjednané lhůtě nebo z důvodů vyšší moci, o této skutečnosti bude informovat kupujícího. Prodávající i kupující je v kterémkoliv z těchto mimořádných případů oprávněn před uzavřením smlouvy svou objednávku odvolat/zrušit (kupující) resp. ji odmítnout (prodávající). Pokud nastane taková mimořádná okolnost po uzavření smlouvy, prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy do okamžiku dodání zboží kupujícímu. Kupující je také v uvedeném případě výskytu této mimořádné oznámené okolnosti oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v souladu s VOP a právními předpisy. Pokud kupující již zaplatil kupní cenu, tato mu bude vrácena v souladu s právními předpisy a VOP. Prodávající je oprávněn jednostranně odstoupit od smlouvy a/nebo nevydat zboží kupujícímu i v případě, pokud zjistí, že mu byly v komunikaci uvedeny nebo poskytnuty nesprávné, neúplné nebo nepravdivé údaje ohledně kupujícího, osoby přebírající zboží, nebo pokud hrozí, že v důsledku chování osoby, s níž prodávající komunikoval, může dojít ke vzniku škody na straně prodávajícího (např. podvodné jednání).

2.16

Kupující je oprávněn jednostranně odstoupit od smlouvy v období od uzavření smlouvy až do doručení zboží. Možnosti odstoupení kupujícího po převzetí zboží jsou uvedeny ve VOP a v právních předpisech. Přílohou VOP je i Poučení o uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy, jakož i Vzorový formulář pro spotřebitele na odstoupení od smlouvy. Tyto dokumenty si kupující může stáhnout z následující adresy/odkazu: www.solapoint.cz. Prodávající tímto při uzavření smlouvy poskytuje spotřebiteli Poučení o uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy a Vzorový formulář na odstoupení spotřebitele od smlouvy při dodání zboží.

2.17

Kupující ani prodávající není oprávněn postoupit pohledávku ze vzájemných vztahů na třetí osobu.

2.18

Před odesláním objednávky je kupující oprávněn za účelem uzavření smlouvy, zjištění nebo opravy technických chyb vykonat úkony a použít technické prostředky popsané v čl. 2. a 3. těchto VOP.

3. Kupní cena a platební podmínky

3.1

Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu za zboží kupní cenu a cenu přepravy podle prodávajícím akceptované objednávky (uzavřené smlouvy). Při tvorbě objednávky jsou tyto položky uvedeny také souhrnně (součet ceny zboží a přepravy). Cena zboží na portálu je uvedena s DPH, pokud není uvedeno, že jde o cenu bez DPH. DPH je při dodání zboží a služeb uplatňována v souladu s právními předpisy.

3.2

V kupní ceně zboží nejsou zahrnuty poplatky bank za provedení úhrady kupní ceny, náklady na přepravu zboží, náklady dobírky, náklady doručování zakoupeného zboží podle bodu 4. VOP, náklady na použití elektronických prostředků pro komunikaci. Tyto poplatky a náklady je povinen zaplatit kupující, pokud není uvedeno jinak. Při platbě ze zahraničí je kupující jako příkazce platby povinen nést poplatky své banky a ostatní poplatky, zejména korespondenčních bank a banky příjemce.

3.3

Cena se může změnit z důvodů zjevné tiskové či jiné chyby týkající se ceny zboží zjištěné v systému prodávajícího nebo zveřejněné na nákupním portálu u zboží. Kupující i prodávající je oprávněn zrušit objednávku resp. odstoupit od kupní smlouvy (do okamžiku převzetí zboží), pokud je kupujícímu oznámena změna kupní ceny některé položky v důsledku zjevné tiskové či jiné chyby týkající se ceny zboží.

3.4

Způsob zaplacení kupní ceny a nákladů dopravy zboží (způsob platby volí kupující v procesu objednávání zboží na nákupním portálu a je uveden v objednávce s vyčíslením nákladů):

• Platební karta – platba prostřednictvím služby VÚB eCard. Okamžitá online platba kreditní kartou. Kupující bude přesměrován na platební bránu.
• PayPal – platba přes PayPal. Okamžitá online platba přes internet. Kupující bude přesměrován na platební bránu.

Při placení je nutné uvést jako variabilní symbol číslo objednávky kupujícího. Nesprávně uvedený variabilní symbol při platbě má za následek nesprávné zaúčtování kupní ceny a kupující nese všechna rizika s tím spojená a kupující je v prodlení s plněním povinnosti zaplatit.

3.5

Splatnost kupní ceny:

Při hotovostní platbě vkladem na účet prodávajícího: kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu nejpozději do 5 dní ode dne uzavření smlouvy a před převzetím zboží způsobem podle čl. 3. VOP, v opačném případě bude objednávka zrušena; kupující je oprávněn zaplatit již při vystavení a odeslání objednávky prodávajícímu, s tím, že platba je vnímána jako záloha na kupní cenu a náklady dopravy zboží, avšak kupujícímu se doporučuje platit až po akceptaci objednávky prodávajícím (uzavření smlouvy), při hotovostní úhradě při doručení zboží na dobírku: kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu a náklady dopravy nejpozději při doručení zboží kupujícímu.

Platba při převzetí zboží (dobírka) je zpoplatněna částkou 0,90 €.
Cena při platbě předem (platební kartou): ZDARMA

3.6

Poplatky bank za provedení úhrady kupní ceny a nákladů dopravy kupujícím se řídí smlouvou mezi kupujícím a bankou kupujícího. Kupující je upozorňován, že informace o nákladech přepravy zboží jsou jednoznačně uvedeny v procesu objednávání zboží a závisí na výběru dopravce/doručovací služby/způsobu doručení. Náklady na použití elektronických prostředků komunikace se řídí smlouvou mezi kupujícím a jeho poskytovatelem internetového připojení, případně jeho poskytovatelem služeb elektronické komunikace.

3.7

Prodávající vystaví a doručí fakturu kupujícímu v souladu s platnými zákony SR. Kupující zasláním objednávky souhlasí s tím, aby faktura byla poslána spolu se zbožím nebo zpřístupněna kupujícímu elektronicky. Pokud je faktura posílána spolu se zbožím, faktura je současně i dodacím listem a záručním listem, pokud není doručován zvláštní záruční list. Zvlášť doručovaný záruční list může být prodávajícím potvrzen na základě žádosti kupujícího a na prodejně Sola v lhůtě 7 dní ode dne dodání zboží kupujícímu.

3.8

Při odstoupení od uzavřené smlouvy se postupuje v souladu s právními předpisy a VOP. Pokud byla kupní cena zaplacena před uzavřením smlouvy a smlouva není uzavřena ani do 15 dní od doručení objednávky kupujícího, kupní cena bude vrácena kupujícímu nejpozději do 30 dní ode dne doručení objednávky kupujícího nebo do 15 dní ode dne odmítnutí objednávky nebo odvolání objednávky, a to podle toho, který z těchto termínů nastane dříve. Vrácení kupní ceny se provede na ten účet, z něhož byla platba přijata, resp. jiným způsobem na základě dohody stran. Před vrácením zaplacené ceny je v případě pochybností prodávající oprávněn od kupujícího požadovat prokázání skutečnosti, že je majitelem účtu a/nebo oprávněnosti přijetí peněžních prostředků. Pokud je prodávající povinen vrátit kupujícímu kupní cenu a zboží bylo již doručeno kupujícímu, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu po vrácení zboží prodávajícímu.

4. Dodání zboží, dodací podmínky a náklady na dodání zboží

4.1

Prodávající dodá zboží kupujícímu na adresu jím uvedenou při vystavení objednávky (výhradně na území zemí Evropské unie) a výhradně osobě, která je uvedena jako kupující. Dodání nebo vydání zboží jiné osobě než kupujícímu není možné bez zvláštního předem daného písemného souhlasu prodávajícího a prodávajícím požadovaných dokumentů. Z tohoto důvodu je nezbytné, aby kupující uvedl správně své identifikační údaje při objednávání zboží a údaje pro dodání zboží. Dodání zboží mimo území EU nebo jiné osobě bez oprávnění k přijetí zboží není možné. Doručovatel zboží je oprávněn u přebírající osoby vhodnými prostředky provést zjištění a ověření, zda tato osoba je kupujícím a zda je oprávněna převzít zboží. Pokud to okolnosti vyžadují, prodávající a kupující se mohou dohodnout na prodloužení dodací lhůty nebo na náhradním plnění ve stejné kvalitě a ceně. Za dopravu odpovídá třetí strana – společnost poskytující poštovní a kurýrní služby DPD.

Platba při převzetí zboží (dobírka) je možná při zvolení přepravy prostřednictvím společnosti Packeta Slovakia s.r.o. nebo doručením prostřednictvím kurýra pouze v případě nákupu nepřesahujícího výši 200 €.

4.2

Vydání zboží kupujícímu je možné jen, pokud je zaplacena kupní cena a cena přepravy za dodávané zboží. V opačném případě je prodávající resp. dopravce/doru­čovatel oprávněn nevydat zboží a prodávající není v prodlení s dodáním zboží. Kupující je povinen od přepravce/doru­čovatele řádně převzít zboží v rozsahu prodávajícím akceptované objednávky. Kupující nabývá vlastnictví k zboží až po zaplacení kupní ceny zboží, ceny přepravy a následném převzetí zboží.

4.3

Způsob dodání zboží volí kupující na e-shopu a to v procesu objednávání zboží z prodávajícím nabízených možností.

4.4

V určitých případech je prodávající oprávněn pozměnit způsob přepravy zboží na jiný způsob přepravy před akceptací objednávky. V tomto případě bude kupující o této skutečnosti písemně informován, bude mu navržena změna objednávky a podmínek smlouvy podle čl. 2 VOP a bude informován o změně nákladů na dopravu. Změna nákladů dopravy v důsledku změny způsobu přepravy nebude v neprospěch kupujícího.

4.5

Prodávající, přepravní společnost nebo zásilková služba je oprávněna avizovat dodávku zboží kupujícímu e-mailem, SMS zprávou nebo jinou vhodnou formou (např. telefonicky). Kupující bere na vědomí, že prodávající poskytne tyto údaje kupujícího přepravní/spediční společnosti nebo doručovateli. Kupující je povinen být dostupný na jím uvedené adrese v čase oznámeného dodání zboží.

4.6

Při převzetí zboží je kupující povinen bez vyzvání prokázat dopravci svou totožnost prostřednictvím platných dokladů totožnosti (občanský průkaz nebo pas). Z těchto dokladů musí být zřejmá totožnost kupujícího, v případě objednávky alkoholických nápojů i věk a také oprávnění k převzetí zboží. V opačném případě nemusí být zboží odevzdáno ze strany prodávajícího/pře­pravce.

4.7

Pokud kupující neoprávněně odmítne převzít zboží nebo jej opakovaně neoprávněně nepřevezme, je prodávající oprávněn si vůči němu uplatnit všechny náklady, které mu v této souvislosti vznikly.

4.8

Prodávající je oprávněn jednostranně a podle vlastního uvážení interně určit hodnotu objednávky, při které kupující již neplatí cenu přepravy zboží. Skutečnost placení nebo neplacení ceny přepravy kupujícím se zobrazí v objednávce na stránce www.solapoint.cz.

4.9

Při převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat zásilku, zda nebyl poškozen obal zásilky a zda byla dodána zásilka kompletní, zejména počet balíků/zásilek. V případě jakýchkoliv zjevných vad zjištěných v souvislosti s přepravou a zbožím se kupujícímu doporučuje tyto bezodkladně oznámit dopravci i prodávajícímu formou e-mailu nebo jiným vhodným způsobem. V případě později oznámených vad a poškození resp. reklamací dodaného množství a kvality zboží zjistitelných při převzetí zboží se předpokládá, že zboží bylo dodáno řádně, pokud se důkazně neprokáže opak.

4.10

Poškození zboží oznámí kupující prodávajícímu formou e-mailu nebo jiným vhodným způsobem.

4.11

Prodávající bude bezodkladně informovat kupujícího o nemožnosti dodání zboží, jakož i v případech vyšší moci nebo důvodů, za které prodávající nebo dopravce/doru­čovatel nezodpovídá. V tomto případě prodávající nabídne nebo poskytne spotřebiteli náhradní plnění a postupuje podle VOP a právních předpisů.

4.12

Osobní odběr zboží na prodejně Sola je možný jen v případě, že se na prodejně objednané zboží nachází. Objednané zboží je třeba vyzvednout nejpozději do 5 pracovních dní. Doručování zboží do prodejen Sola není možné. Zjevné vady zboží je kupující povinen reklamovat okamžitě.

5. Záruka, reklamační podmínky a reklamační řád

Formulář – Reklamace zboží

5.1

Ustanovení tohoto bodu se nevztahují na kupujícího, který není spotřebitel nebo na osoby nakupující zboží za účelem podnikání a ne za účelem osobní spotřeby fyzických osob; odpovědnost za vady zboží se v tomto případě řídí ustanoveními § 422 a násl. Obchodního zákoníku. Prodávající vyřizuje spotřebitelské reklamace v souladu s právními předpisy Slovenské republiky, zejména zákonem č. 250/2007 Z.z. v platném znění, Občanským zákoníkem SR a platnými právními předpisy.

5.2

Při všech zbožích kupovaných na základě občanskoprávních vztahů je záruční doba v souladu s právními předpisy Slovenské republiky standardně 24 měsíců, pokud právní předpisy SR nestanoví kratší dobu pro určité druhy zboží. Záruční doba začíná plynout ode dne převzetí zboží kupujícím. Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli za vady zboží podle ustanovení o odpovědnosti za vady prodejní věci Občanského zákoníku.

5.3

Trvání záruční doby vyplývá z právních předpisů Slovenské republiky. Pokud je na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojenému vyznačena lhůta pro použití, neskončí se záruční doba před uplynutím této lhůty.

5.4

Záruka se nevztahuje na vady a poškození vzniklé: v souvislosti s běžným opotřebením, jednáním kupujícího nebo třetí osoby po převzetí zboží kupujícím, neodborným nešetrným zacházením, nadměrným zatížením, mechanickým poškozením nebo opotřebením, použitím zboží v rozporu s jeho návodem nebo účelem použití nebo nedodržením pravidel používání, údržby nebo skladování, při živelných katastrofách, neodbornou nebo nesprávnou montáží či instalací nebo uskladněním.

5.5

Kupující může uplatnit reklamaci: osobně na prodejně Sola předložením zboží a dokladu o koupi nebo zasláním zboží spolu s dalšími požadovanými dokumenty (zejména doklad o koupi) na adresu Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, Slovenská republika.

5.6

K reklamovanému zboží přiloží kupující čitelný originál nebo kopii dokladu o koupi zboží a podrobně uvede popis vady a způsob, jakým se vada navenek projevuje. Zboží má být doručeno v čistém stavu a s příslušenstvím dodávaným se zbožím.

5.7

Prodávající při uplatnění reklamace vydá spotřebiteli potvrzení. Posouzení reklamace bez předložení zboží nebo bez předložení kopie dokladu o koupi není možné.

5.8

Prodávající vyřizuje spotřebitelské reklamace v souladu s právními předpisy Slovenské republiky, zejména zákonem č. 250/2007 Z.z. v platném znění, Občanským zákoníkem SR a platnými právními předpisy. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci nebo pokud se vada týká pouze části věci, výměnu části, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se věc mohla řádně užívat jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší kupujícímu, pokud jde sice o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Pokud jde o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

5.9

Prodávající vydá doklad o vyřízení reklamace nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele a právními předpisy. Kupující bere na vědomí a souhlasí, že doklad o uplatnění reklamace a vyřízení reklamace bude doručen kupujícímu v souladu s právními předpisy. Při ukončení reklamačního řízení, jakož i na základě výzvy prodávajícího, je kupující povinen v lhůtě 15 dní převzít od prodávajícího reklamované zboží, pokud byla reklamace vyřízena formou opravy, slevy, výměny zboží (nové zboží) nebo zamítnutím reklamace. Stížnosti a podněty spotřebitelů je možné adresovat na adresu sídla prodávajícího.

5.10

Nepřevezme-li si kupující zboží ani do 30 dní po vyřízení reklamace nebo do 30 dní ode dne opakovaného doručování zboží kupujícímu nebo si jej nepřevezme ve stejné lhůtě od odeslání výzvy prodávajícího po ukončení reklamačního řízení na kontaktní adresu poskytnutou kupujícím, je prodávající v souladu s právními předpisy oprávněn požadovat od kupujícího plnění ve výši 0,20 € za každý den uskladnění.

6. Vrácení zboží – odstoupení od smlouvy

Formulář – Vrácení zboží

6.1

Poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy / uplatnění práva na odstoupení od smlouvy

Kupující má právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dní. Kupující může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka do:

• 14 dní ode dne převzetí zboží kupujícím
• 14 dní ode dne uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby
• 30 dní ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní nebo na prodejní akci nebo v souvislosti s ní.

Lhůta na odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme zboží. Pokud se zboží dodávají odděleně, lhůta na odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy kupující nebo jím určená osoba s výjimkou dopravce převezme zboží, které bylo dodáno jako poslední. Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy kupující informuje prodávajícího o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy jednoznačným prohlášením (například listem zaslaným poštou) na adrese Sola Switzerland EU s.r.o., Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, Slovenská republika. K tomuto účelu může kupující použít vzorový formulář na odstoupení od smlouvy, který je zpřístupněn na webovém sídle (e-shopu) prodávajícího. Lhůta na odstoupení od smlouvy je zachována, pokud kupující zašle oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před uplynutím lhůty na odstoupení od smlouvy. Bližší podmínky jsou upraveny v zákoně č. 108/2024 Z.z. Po odstoupení od smlouvy prodávající vrátí kupujícímu všechny platby, které je prodávající povinen vrátit podle právních předpisů. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud si kupující zvolil jiný druh doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který prodávající nabízí. Platby prodávající vrátí kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dní ode dne, kdy mu bude doručeno oznámení kupujícího o odstoupení od této smlouvy. Úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký byl použit při původní platbě kupujícím (pokud nebude zvlášť dohodnuto jinak a to bez účtování jakýchkoliv dalších poplatků). Platba za zakoupené zboží bude kupujícímu uhrazena až po doručení vráceného zboží zpět na adresu sídla prodávajícího nebo po předložení dokladu prokazujícího zaslání zboží zpět podle toho, co nastane dříve. Zboží musí být doručeno zpět na adresu Sola Switzerland EU s.r.o., Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, Slovenská republika nejpozději do 14 dní ode dne uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud bude zboží odesláno zpět před uplynutím 14denní lhůty. Přímé náklady na vrácení zboží nese kupující, i náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty. Kupující odpovídá za jakékoliv snížení hodnoty zboží v důsledku zacházení s ním jiným způsobem, než jaký je potřebný k zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy v případech podle § 7, 19 odst. 16 zákona č. 108/2024 Z.z.

Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného k zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Spotřebitel neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud si obchodník nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h). Zboží musí být vráceno nepoškozené, nepoužívané, bez známek opotřebení. Prodávající vrácené zboží překontroluje a přezkoumá. Pokud bylo zboží vráceno kupujícímu nepoškozené a neopotřebované, vrátí prodávající kupujícímu zaplacenou kupní cenu zboží v souladu s VOP a právními předpisy. Na základě této dohody bude kupní cena vrácena bankovním převodem na původní účet kupujícího, pokud se strany nedohodnou jinak.

6.2

V případě vrácení poškozeného, používaného nebo opotřebovaného zboží nebo zboží bez průvodních dokladů a příslušenství je prodávající oprávněn uplatnit si vůči kupujícímu náhradu škody, resp. jiné zákonné nároky.

6.3

Na základě dohody prodávajícího a kupujícího a v souladu s těmito VOP není kupující oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od kupní smlouvy v kterémkoliv z následujících případů:

a) prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, který není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,

b) prodej zboží, které může být vzhledem k své povaze po dodání neoddělitelně smíseno s jiným zbožím.

6.4

Při porušení podmínek pro odstoupení od smlouvy nebo řádného vrácení zboží je prodávající oprávněn uplatnit si u kupujícího náhradu škody, která mu tím vznikla, podle příslušných právních předpisů.

7. Ochrana osobních údajů

Společnost Sola Switzerland EU s.r.o. se sídlem Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, Slovenská republika, IČO: 46 232 184, DIČ: 2023288905, IČ DPH: SK2023288905, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, Oddíl: Sro, Vložka č.: 29318/N (dále jen „Provozovatel internetové stránky“, „Sola“ nebo „Provozovatel“) si uvědomuje velkou zodpovědnost za zpracování Vašich osobních údajů a následující prohlášení o ochraně údajů je určeno k tomu, aby vám poskytlo přehled o tom, co se děje s údaji a jakou ochranu provozovatel internetové stránky nabízí.

7.1 Předmět ochrany osobních údajů

Můžete si volitelně vytvořit zákaznický účet pro Váš nákup. Tento zákaznický účet obsahuje osobní informace, jako například jméno, adresu nebo e-mailovou adresu. Údaje jsou uloženy v naší databázi pro pozdější zpracování při přihlašování. Toto prohlášení se vztahuje na údaje, které kupující na portálu www.solapoint.cz zadal nebo poskytl při vzájemné komunikaci a informuje o způsobech, jak se s osobními údaji nakládá.

7.2 Osobní údaje a jejich aplikace

Údaje jsou uloženy v naší databázi pro pozdější zpracování. Kromě toho údaje automaticky ukládáme do protokolových souborů, které získáme z prohlížeče během návštěvy (prohlížeč Chrome, Firefox, Safari atd.). Znamená to, že adresa IP je známá a na počítači je vytvořen soubor cookie. Tento soubor cookie zajišťuje, že Vaše objednávka může být zpracována správně a především je možné uložit Vaše preference, abychom vám mohli nabídnout výrobky, které Vás nejvíce zajímají, bez toho, abyste museli opakovaně vyjadřovat svůj zájem.

7.3 Ochrana dat

Pro zajištění ochrany dat je zákaznický účet chráněn heslem, prostřednictvím kterého nemají k účtu přístup cizí osoby. Pro vytvoření zabezpečeného připojení používáme protokol HTTPS, který je chráněn proti cizímu přístupu.

7.4 Cookies

Na této webové stránce se používá služba Google Analytics, webová analytická služba poskytovaná společností Google Inc. („Google“). Služba Google Analytics používá takzvané „soubory cookie“, textové soubory uložené ve Vašem počítači, které umožňují analyzovat používání webových stránek. Takový soubor má životnost 26 měsíců. Informace o používání této webové lokality (včetně vaší IP adresy) generované souborem cookie se přenesou na server Google v USA a uloží se tam. Společnost Google použije tyto informace k vyhodnocení používání webových stránek, ke sestavení přehledů o aktivitě webových stránek pro provozovatele webových stránek a k poskytování dalších služeb souvisejících s používáním webu a používáním internetu. Společnost Google může tyto informace přenést i třetím stranám, pokud to vyžaduje zákon nebo pokud třetí strany zpracují tyto údaje jménem společnosti Google. Společnost Google v žádném případě nebude přiřazovat Vaši IP adresu jiným údajům od společnosti Google. Instalaci souborů cookie můžete zabránit nastavením příslušného softwaru prohlížeče; upozorňujeme však, že v tomto případě nemusí být možné plně využít všechny funkce této webové stránky. Sběr a uchovávání dat můžete kdykoli a s účinností do budoucna odmítnout. Vzhledem k diskusi o používání nástrojů pro analýzu s plnými IP adresami bychom chtěli zdůraznit, že tato webová lokalita používá službu Google Analytics s příponou „anonymizeIp ()“, a proto se adresy IP dále zkracují, aby se vyloučily přímé osobní vztahy. Kromě toho je možné zabránit evidování údajů vytvořených soubory cookies a vztahujících se k Vašemu využívání webové stránky (včetně IP adresy) přes Google tak, že si stáhnete a nainstalujete zásuvný program (plugin) pro internetový prohlížeč dostupný na: tools.google.com. Bez Vašeho výslovného souhlasu nebudou používány žádné tyto nástroje k shromažďování osobních údajů, k poskytování osobních údajů třetím osobám nebo marketingovým platformám, resp. k propojení údajů s Vašimi osobními údaji.

Soubory cookies budou použity pro následující účely:

a) správné fungování stránky a zjednodušení objednávky (např. uložení provedených objednávek, identifikace zákazníka);
b) reklama a marketingové akce;
c) tvorba statistik návštěvnosti stránky a shromažďování informací o způsobu používání stránky pro vylepšení její struktury a obsahu.

Všechny soubory cookies, které využívá naše stránka, mohou mít dočasnou nebo trvalou podobu. Dočasné soubory cookies jsou odstraňovány zavřením prohlížeče uživatele stránky, naopak trvalé soubory cookies jsou uchovávány i po ukončení užití stránky a slouží k uchovávání informací, které usnadňují a urychlují pozdější přístup k stránce a využívání našich služeb. Využití služeb naší stránky bez změn v nastavení internetového prohlížeče, které by se týkaly souborů cookies, se považuje za vyjádření souhlasu s jejich uložením v paměti koncového zařízení uživatele stránky.

Kdykoliv lze blokovat využívání souborů cookies a odstranit trvalé soubory cookies využitím příslušných nastavení, které jsou dostupné v internetovém prohlížeči. Podrobné informace o možnostech a způsobech zacházení se soubory cookies jsou tradičně dostupné v záložce Pomoc v menu internetového prohlížeče. Zablokování nebo omezení využití souborů cookies může znemožnit správné použití některých aplikací dostupných na naší stránce.

Nastavenie cookie zoznamu priamo z Cookieyes

7.5 Informační povinnost ve vztahu k subjektům údajů

Společnost SOLA Switzerland EU s.r.o (identifikační a kontaktní údaje v čl.1.1 VOP) zpracovává osobní údaje návštěvníků stránek, zákazníků a odběratelů newsletteru („Dotčené osoby“) v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady EU (2016/679) Obecné nařízení o ochraně údajů („GDPR“), jakož i s jinými platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů, které mění a doplňují nařízení GDPR, jako „Provozovatel“. Osobní údaje mohou být jménem Provozovatele zpracovávány na základě uzavřené smlouvy o pověření zpracováním osobních údajů za stejně přísných podmínek i „Zpracovateli“ (právnická osoba nebo fyzická osoba – podnikatel, poskytující počítačové služby, služby související s počítačovým zpracováním údajů či reklamní a marketingové služby). Příjemci osobních údajů mohou být kromě Provozovatele a uvedeného okruhu Zpracovatelů také společnosti poskytující kurýrní a poštovní služby.

Účely zpracování osobních údajů:

• Identifikace kupujícího jako smluvního partnera pro plnění smlouvy realizované přes nákupní portál; umožnění vytvoření zákaznického účtu; správné doručování písemností a zboží, realizace a zavedení před-smluvních vztahů; identifikace kupujícího pro účel uskutečnění vyvolaných jednání o změně nebo ukončení smlouvy; reakce na žádosti, připomínky či informace vyplývající z uzavřené smlouvy; evidence smluv, faktur a jiných souvisejících dokumentů; zpracování účetních dokladů pro daňové účely; IT podpora při správě databází s osobními údaji a objednávkami, získávání a zpracování statistických informací o zákaznících; a to vše na právním základě plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou jste vy jako dotčená osoba – zákazník.

• Zasílání newsletteru o našich produktech, službách a akcích, a to návštěvníkům stránek na právním základě souhlasu Vás jako dotčené osoby, nebo na právním základě oprávněného zájmu Provozovatele vůči zákazníkům naší společnosti („přímý marketing“).

• Plnění povinností stanovených zákonem a obecně závaznými právními předpisy ČR, zejména podle zákona o DPH, a to na právním základě zákonná povinnost.

• Získání hodnocení kvality služeb poskytovaných Solou (portál Heureka), a to na právním základě oprávněný zájem Provozovatele.

Pro vyřízení vaší objednávky a pro řádné plnění smlouvy potřebujeme Vaše jméno, příjmení, adresu, e-mail, telefonní číslo, případně datum nebo rok narození. V případě právnických osob je to obchodní jméno, adresa sídla včetně PSČ, IČO, DIČ, číslo telefonu a e-mailová adresa. Bez poskytnutí těchto údajů není možné provést nákup, doručit zboží a není možné vystavit ani doručit doklad o nákupu. Pro přihlášení k odběru newsletteru budeme zpracovávat pouze Vaši e-mailovou adresu, případně i datum narození. Vaše e-mailová adresa slouží také jako komunikační prostředek v souvislosti s Vašimi objednávkami. Vaše osobní údaje zpracováváme pouze po dobu trvání účelu, pro který jsme Vaše osobní údaje získali, a po dobu nezbytnou pro archivaci v souladu s platnou legislativou, v případě zpracování údajů na základě oprávněného zájmu až do vznesení námitky proti zpracování a v případě získání Vašich údajů na základě souhlasu až do jeho odvolání. Provozovatel portálu Heureka.cz uchovává poskytnuté e-mailové adresy po dobu, po kterou je naše společnost zařazena do programu Ověřeno zákazníky, nebo po dobu, kdy zákazník vyjádří svůj nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení vůči naší společnosti nebo přímo vůči provozovateli portálu Heureka, k čemuž má možnost v každém jednotlivém dotazníku a také před dokončením každé objednávky.

Společnost Sola využívá aplikace Mailchimp, Google Analytics a Google AdWords, které mají sídlo ve třetí zemi – USA. Provozovatelé těchto aplikací, přistoupením ke Štítu na ochranu údajů („EU-U.S. Privacy shield“), poskytli přiměřené záruky a bezpečnost osobních údajů a zaručují, že osobní údaje budou zpracovávány v souladu se zásadami GDPR.

Jako dotčená osoba máte právo kdykoli odvolat svůj souhlas se zpracováním údajů s účinností do budoucna a Vaše osobní údaje budou následně vymazány. Máte právo na bezplatné poskytnutí informací ohledně zpracování Vašich uložených údajů. Za předpokladu dodržení požadavků stanovených v obecně závazných právních předpisech máte zároveň (i) právo na přístup k Vašim osobním údajům, (ii) právo na opravu nesprávných osobních údajů, (iii) právo na omezení (blokování) zpracování osobních údajů, (iv) právo namítat zpracování Vašich osobních údajů, (v) právo na výmaz osobních údajů, zejména v případě, že již nejsou potřebné pro účely, pro které byly získány nebo jinak zpracovány, nebo pokud jste odvolali svůj souhlas s jejich zpracováním a neexistuje jiný právní základ pro zpracování, případně pokud byly osobní údaje zpracovány nezákonně.

Máte také právo na přenositelnost údajů, tj. máte právo získat své osobní údaje, které jste nám dobrovolně poskytli v elektronické formě na základě Vašeho souhlasu, a to ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu a v této souvislosti můžete žádat právo na přenos těchto údajů k druhému provozovateli, pokud bude takový přenos technicky možný. Jako dotčená osoba máte právo podat stížnost dozorovému orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů Slovenské republiky, se sídlem Hraničná 12, 820 07 Bratislava, Slovenská republika, při podezření, že jsou Vaše osobní údaje zpracovávány v rozporu s platnou legislativou.

V souvislosti s výše uvedenými právy se na nás můžete obrátit e-mailem na solapoint@solapoint.sk nebo poštou na adresu společnosti SOLA Switzerland EU s.r.o., Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, Slovenská republika.

7.6 Změny tohoto prohlášení o ochraně údajů

Provozovatel webových stránek si vyhrazuje právo změnit toto prohlášení o ochraně osobních údajů. Pokud změníme toto prohlášení o ochraně osobních údajů, upravenou verzi zveřejníme s aktualizovaným datem verze.

Pokud máte jakékoliv otázky týkající se tohoto prohlášení o ochraně osobních údajů, můžete nás kontaktovat prostřednictvím e-mailu info@solaswiss.com a do předmětu zprávy uvést „prohlášení o ochraně údajů“.

8. Informace o možnosti a podmínkách řešení sporu prostřednictvím systému alternativního řešení sporů

Kupující jako spotřebitel (ne podnikatel) má právo obrátit se na obchodníka se žádostí o nápravu (e-mailem na solapoint@solapoint.sk), pokud není spokojen se způsobem, kterým obchodník vyřídil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že obchodník porušil jeho práva. V případě, že obchodník odpoví na tuto žádost zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů podle zákona č. 391/2015 Sb., kterým je orgán alternativního řešení sporu a oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu podle § 3 odst. 2 a § 5 odst. 2 zákona č. 391/2015 Sb. Návrh může spotřebitel podat způsobem stanoveným podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Sb. Spotřebitel může podat stížnost také prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, která je dostupná online na commission.eu­ropa.eu.

Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nekoná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání a týká se pouze sporu mezi spotřebitelem a obchodníkem, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Alternativní řešení sporů se nevztahuje na spory, kde vyčíslená hodnota sporu nepřevyšuje částku 20 EUR. Seznam všech subjektů ARS zveřejňuje Ministerstvo hospodářství na stránce www.economy.gov.sk.

9. Závěrečná ustanovení

9.1

Služby poskytované v rámci naší webové stránky nejsou určeny přímo osobám mladším 18 let.

9.2

Obchodník je oprávněn uchovávat a archivovat vzájemnou dokumentaci a smlouvu v elektronické formě spolu s příslušnými Všeobecnými obchodními podmínkami po dobu 5 let. Archivovaná smlouva není dostupná kupujícímu. K uzavření smlouvy je nabízen slovenský jazyk. Kupující je oprávněn podstatné náležitosti smlouvy v elektronické podobě reprodukovat v souladu s právními předpisy. Smlouva se uzavírá na dobu do vypořádání závazků stran ze smlouvy, resp. na dobu do okamžiku jejího zrušení postupem podle smlouvy, VOP a právních předpisů. Minimální délka trvání závazků kupujícího ze smlouvy je určena právními předpisy SR, VOP a smlouvou.

9.3

Pro doručování elektronických zpráv adresovaných kupujícímu platí, že pokud obchodník neobdrží chybové hlášení o nemožnosti doručení zprávy (e-mailu nebo SMS zprávy) na poskytnutou e-mailovou adresu nebo telefonní číslo kupujícího (mobil), považuje se tato zpráva (e-mail nebo SMS zpráva) za doručenou následující den od jejího odeslání, pokud kogentní právní předpisy nestanovují jinak. Pro doručování elektronických zpráv adresovaných obchodníkovi (e-mail) platí, že elektronická písemnost se považuje za nedoručenou do momentu, kdy její přijetí obchodník nepotvrdí kupujícímu zpětnou e-mailovou zprávou. Zásilka se považuje za doručenou i v případě, že ji adresát odmítne převzít, nebo i v případě, že si ji adresát vlastním zaviněním nebo opomenutím nepřevezme. V takovém případě se považuje za doručenou uplynutím úložní doby na poště v trvání podle určení odesílatele a vrácením zásilky odesílateli, o čemž musí odesílatel předložit nepoškozený důkaz. Oznámení doručovaná prostřednictvím doručovatele – kurýrní služby (DHL Parcel Slovensko s.r.o.) budou považována za doručená momentem převzetí smluvní stranou. V případě neúspěšnosti doručení kurýrní službou se bude považovat za moment doručení třetí den po provedení prvního pokusu o doručení, přičemž provedení pokusu o doručení se prokáže prohlášením doručovatele – kurýrní služby. Je výlučným oprávněním obchodníka rozhodnout, jakou formou a v kterých případech touto formou bude komunikovat s kupujícím (SMS, e-mail nebo jiný vhodný způsob).

9.4

Pokud se prokáže, že některé z ustanovení VOP a/nebo smlouvy je neplatné nebo neúčinné, nemá taková neplatnost nebo neúčinnost za následek neplatnost nebo neúčinnost dalších ustanovení smlouvy/VOP. V takovém případě se strany zavazují bezodkladně nahradit takové neplatné nebo neúčinné ustanovení novým tak, aby byl zachován účel, sledovaný příslušným neplatným či neúčinným ustanovením v době jeho přijetí, resp. uzavření této smlouvy.

9.5

Nad činností obchodníka je oprávněn vykonávat dohled Inspektorát Slovenské obchodní inspekce se sídlem v Nitře pro Nitrianský kraj, Staničná 9, 950 50 Nitra 1.

9.6

Rozhodným hmotným a procesním právem je právo Slovenské republiky. Všechny spory, které vzniknou z VOP, smlouvy nebo v souvislosti s nimi, včetně sporů z dodávek zboží, budou projednávat a rozhodovat výlučně soudy ve Slovenské republice podle práva SR.

9.7

VOP jsou platné a závazné ode dne jejich zveřejnění na internetové stránce obchodníka a je možné do nich nahlédnout i v sídle obchodníka. Obchodník si vyhrazuje právo podle vlastního uvážení je rušit, měnit, upravovat nebo nahrazovat novými, přičemž na uzavřené smlouvy se vztahují VOP platné v době uzavření kupní smlouvy. Odesláním objednávky a odkliknutím souhlasu se zněním VOP na www.solapoint.cz při ukončení procesu objednávání kupující potvrzuje, že mu byly poskytnuty informace o právu kupujícího odstoupit od smlouvy podle § 15 odst. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Sb., že se seznámil a souhlasí s VOP, reklamačním řádem (čl. 5), považujíc je za součást smluvního vztahu.

VOP v tomto znění jsou zveřejněny a platné od 01. 07. 2024 a použijí se na objednávky doručované přes nákupní portál po tomto datu.




Přílohy

Poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy / uplatnění práva na odstoupení od smlouvy (.pdf)
Formulář na odstoupení od smlouvy (.pdf)
Formulář na vrácení zboží (.pdf)
Formulář na reklamaci zboží (.pdf)
Obchodní podmínky Sola Bonus Club (.pdf)